현대자동차 제네시스 쿠페 genesis coupe 프로젝트명 'BK' 렌더링 공개

현대자동차의 차세대 후륜구동 세단인 제네시스 genesis의 후륜 플랫폼을
쓴 일명 genesis coupe의 렌더링 스케치를 공개했습니다.

몇달전 genesis 세단의 렌더링이 모터쇼가 열리기 전 사전에 공개된 것과
마찬가지로 11월 14일에 열리는 LA 모터쇼에 실차 컨셉트가 공개될거라 합니다.

hyundai genesis coupe

 



hyundai genesis coupe


제가 예전에 컨셉트카 HCD-8과 비교해 보면서 비슷하지 않을까 추측해봤는데 디자인부터
시장에서의 임무도 완전히 틀린것 같습니다.
genesis coupe이라는 이름을 보면 투스카니의 후속이라는 개념이 아닌 새로운 포지션에
자리 잡을 것 같고요.

그렇다면 저렴한 FF 쿠페의 위치에 투스카니 후속 차종이 아반떼HD의 플랫폼을 공유하면서
새로 나올 가능성도 있을것 같습니다.

세계시장에서 인지도가 미약한 기아차에 FF 쿠페를 넘겨줄 수도 있는거고요.
어쨋든 시간이 지나면 다 드러나겠지요.



hyundai genesis coupe



hyundai genesis coupe


엔진은 LA 모터쇼에서 윤곽이 드러나겠지만 기존 V6 람다엔진을 탑재한 버전외에
세타엔진을 기반으로한 직접분사방식의 2리터 터보,
터보를 장착하지 않은 고회전 하이퍼포먼스 버전도 예상되고 있습니다.

직접분사 (2.0L Turbocharged DISI Engine) 버전은 아우디TT의 직분사 TFSI + 터보를 조합한 방식
(최고출력 200마력, 최대토크 28.6kg.m의 2,000cc 터보 가솔린 직분사)과 비슷한 컨셉 같습니다.

아래는 현대자동차가 미국 자동차공학회에 내놓았던 직분사 터보엔진에 관한 학술 소개 자료입니다.

아래 자료에서는 리터당 85kw (115마력) 와 2000rpm에서 토크를 상당부분 끌어낸다고 써있습니다.

http://www.sae.org/technical/papers/2007-01-0259

SAE Technical Papers

Title: Development of 2.0L Turbocharged DISI Engine for Downsizing Application
Document Number: 2007-01-0259

Author(s):
Donghee Han - Hyundai Motor Co.
Seung Kook Han - Hyundai Motor Co.
Bong-Hoon Han - Hyundai Motor Co.
Woo Tae Kim - Hyundai Motor Co.


A stoichiometric 2.0L turbocharged DISI engine is developed based upon the Theta 2.0L NA engine.
The engine is intended to be installed in a midsize sedan as a downsizing concept, targeting to improve
the fuel efficiency of the vehicles installed with the V6 3.3L engines while maintaining the performances.

The base 2.0L engine is modified to accommodate the 4~12MPa direct injection system with the multi-hole injectors and the intake/exhaust variable valve timing (VVT) system.

The turbocharger is carefully matched so that the specific power over 85kW/L can be achieved while the maximum torque reached at 2000RPM.

The fuel efficiency of the target vehicle was improved significantly due to the reduced friction and pumping losses compared to the vehicle equipped with the V6 3.3L engines.

Various advanced gasoline turbocharger technologies for improving the transient performances are evaluated. In addition, the effects of the transmission gear ratio on the drivability and fuel economy in the downsizing application have been investigated.


현대자동차의 고회전 하이퍼포먼스 엔진은 7500rpm 정도의 리터당 100마력 정도의 고회전
자연흡기엔진이라고 합니다. 이 역시 현대자동차가 한국자동차공학회(KSAE)에 소개한 자료이고요.

" Development of a 2.0 Liter Hyundai High Performance Engine
* Dr. Jongbum Park, Dr. Sihun Lee, Dr. Bong-Hoon Han, Dr. Woo Tai Kim
( Hyundai Motor Company, Korea )

A 2.0 Liter High Performance Engine(HPE) is developed for next generation Hyundai sporty coupe.
It is based on newly developed Hyundai Theta Engine under mass production, which is equipped with aluminum alloy cylinder block, ladder frame, and intake Continuously Variable Valve Timing(CVVT).

The modifications to HPE include the reinforcement of moving parts for high revolution over 7,500rpm, adoption of 2-stage Variable Valve Lift(VVL), Variable Intake System(VIS), and exhaust Continuously Variable Valve Timing(CVVT) for improvement in fuel efficiency as well as in performance.

By applying these variable mechanisms, it was possible to achieve significantly improved torque,
power and fuel consumption: 40% improvement in maximum power, 10% improvement in maximum torque, and 4% reduction in fuel consumption.

Investigation shows that the application of VIS and VVL can give major improvements to performance
and fuel consumption respectively "

어떤 엔진버전을 탑재하게 될지는 모르겠지만 일단 세타 2.0 엔진을 기반으로한 직분사+터보엔진과
고회전 자연흡기 엔진 버전의 개발은 진행 중이라고 보여집니다.


자료출처 : http://jalopnik.com/cars/la-auto-show/hyundai-concept-genesis-coupe-to-be-revealed-at-la-auto-show-316855.php , http://www.sae.org/ , http://www.ksae.org/ 


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Posted by cielo

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